Autodropdolheid

BRIEFING.

De opdracht:
Ontwikkel een centrale boodschap voor Autodrop in 2017 en breng dit op een disruptieve manier tot leven in media

Doelstellingen:
• Merkbekendheid Autodrop significant laten stijgen
• Kernwaarde Fun significant laten stijgen
• Doelgroep te activeren (engagement)

RATIONALE.

Autodrop is een typische Jester met veel humor, plezier en absurditeit in zich. Het motto van de Jester is: je leeft maar één keer. De Jester leeft een zorgeloos leven en probeert uit de dagelijkse sleur te komen. De gebruiken van het merk moet de consument laten ontspannen, een leuke tijd geven en de consument te laten ontsnappen aan de dagelijkse sleur.

Consumenten inzicht:
Geen weerstand kunnen bieden aan eten is voor veel 
mensen een groot probleem

Big idea:
Autodropdolheid

Kern boodschap:
Autodrop is zo absurd lekker. Je kunt er gewoon niet vanaf blijven

Kenmerken autodropdolheid:
Een persoon zo in beslag genomen met een onverzadigbare Autodrop-lust, dat voor, tijdens of wanneer de Autodrop op is zich vergrijpt aan alles wat ook maar enigszins te maken heeft met auto’s aanziet voor auto-drop. Geen zakje Autodrop of auto is meer veilig!

Rationale:
Autodrop is zo absurd lekker, dat als je niet oppast je geheel in de ban van Autodrop raakt en je er alles aan doet om van de snoepjes te kunnen genieten. Op basis van deze gedachtegang bedachten we de strategie en het concept voor de nieuwe Autodrop-campagne: Dropdolheid.

Autodrop zou Autodrop niet zijn als ook de campagne zelf anders is dan gebruikelijk. Hiermee verwacht het merk op te vallen in het drukke reclamelandschap en veel impact te genereren. De campagne werd via TV, Radio en Social uitgerold.

In de media:
Marketingtribune
Nederlandsmedianieuws
Fonk

Radiospot
TVC vrouw
TVC man
Winkelvloer
Social

share on