HEMA Customisers

UITDAGING.

Hoe gaan wij als HEMA gedurende de zomer en start school ons schoolassortiment op effectieve wijze aan de man brengen?

Doelstellingen:
– Het volledige aanbod bekend maken bij scholieren
– Scholieren naar de winkels en online trekken en aanzetten tot koop
– HEMA positioneren als mentaal marktleider voor schoolassortiment

RATIONALE.

Main insight:
Als scholier ben je jezelf aan het uitvinden en geef je daar je eigen uitdrukking aan. 
Maar wie ben je eigenlijk en hoe kom ik tot mijn eigen ding?

Concept: Eigen school, eigen ding
Je ontwikkelt jezelf, je vindt jezelf uit, keer op keer. Je moet jezelf vinden. HEMA laat zien dat dit niet zo moeilijk is en het alleen wat tijd kost om uit te zoeken wie je bent. Je moet jezelf vinden. En dan maak je zelf je eigen keuzes. Je doet je eigen ding. Je eigen agenda. Uniek. Getekend. Versierd en bestickerd.

Idee: HEMA Customisers
Via hun eigen helden (influencers zoals BeautyNezz, DisforDazzle, NiekR97 en Furtjuh), hun eigen kanalen (o.a. snapchat meteen eigen reporter) en tien spectaculair omgebouwde flagship-stores werden de toegesnelde scholieren geholpen met het customizen van hun schoolspullen met behulp van een team van HEMA creatieven.

Casevideo
Customised agenda's
Platform

share on