Het laatste stukje

BRIEFING.


Ontwikkel een TVC concept met als doel de doelgroep te inspireren tot het delen van het laatste stukje Milka.

Creatief concept:
Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. Men kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare. En wat gebeurde er? Maar liefst 70% van de Nederlanders stuurde het laatste stukje naar zichzelf. Nederland was daardoor het minst tedere land van de zes Europese landen die deelnamen aan de campagne. In Duitsland stuurde slechts 16% het laatste stukje naar zichzelf.

Milka gelooft echter dat Nederlanders liefdevoller zijn dan vorig jaar uit de resultaten bleek. Met deze lokale campagne geeft Milka Nederland dit jaar een nieuwe kans om dit te bewijzen. De nadruk ligt deze campagne meer op wie je het laatste stukje zou geven, dan op de vraag wie je het laatste stukje geeft aan jezelf of aan een dierbare?

RATIONALE.

Er is bewust gekozen om in de commercial met echte mensen te werken. Het draait hier namelijk om echte verhalen en emoties. De mensen in de commercial zijn een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Het is een positieve campagne die ons doet glimlachen maar ook nadenken: aan wie zou ik dat laatste stukje Milka geven?

Door middel van sequential storytelling wordt het complete verhaal opgebouwd in drie online video’s. Zo word er een relatie met de klant opgebouwd door alle fasen van het aankoopproces heen. In elke fase vertelt Milka een andere boodschap al naar gelang waaraan de consument behoefte heeft.

In de media:
Adformatie
Marketingtribune
Fonk

45" waarom werkt het?
60" key benefit & emotie
25" hoe werkt het?

share on