NS Business Card

BRIEFING.
Eind oktober 2017 is NS met een nieuwe zakelijke campagne gestart. Met de ‘Elke dag is anders’ campagne hebben we ingezet op het scherper positioneren van de NS-Business Card (NSBC), het verhogen van de propositiebekendheid en als gevolg daarvan het realiseren van een omzetimpuls voor 2017.

Voor 2018 heeft NS Zakelijk als doelstelling om het aantal klanten met een NSBC te laten groeien én omzetgroei te realiseren.

DOELSTELLINGEN

  • Significante stijging van de bekendheid van de NSBC bij ZZP’ers
  • Gebruik van de NS Business Card stimuleren
  • Afname van de NS Business Card verhogen
  • Stijging van het aantal kwalitatieve gebruikers

RATIONALE.
Bij NS Zakelijk gaat het om het ontdekken, de vrijheid en comfort dat de NS aan zakelijk reizigers biedt. De zakelijke reis wordt gezien als onderdeel van het gewone leven en onderdeel van de werkdag. NS biedt de vrijheid om de reis in te vullen op een manier die het best past bij elke dag.

Inzicht:
“De zakelijke reis zie ik als onderdeel van het gewone leven. Ik fiets en wandel graag, maar ik ga natuurlijk ook naar afspraken met de auto of met het openbaar vervoer. Het geeft mij een veel vrijer en blijer gevoel als ik de vrijheid hebt om te reizen zoals ik wil en tegengewicht kan geven aan de rest van de dag.”

Thema’s:
Keuzevrijheid, invulling en duurzaamheid

Uitwerking
We ontwikkelde een mini documentaire waarbij de reis als onderdeel van je werkdag centraal staat. In deze film lopen we mee met Dennis Karpes. Hij richte in 2003 de organisatie Dance4Life op en is nu bezig om de wereld te veranderen met zijn bedrijf Justdiggit. Na ons gesprek met Dennis was het ons alleen nog maar duidelijker dat hij een perfecte match is. Wat hem maakt is dat hij een echte doorzetter is, een man die niet stopt tot hij heeft wat hij voor zich ziet. In de film komt naar voren dat Dennis vanuit zijn drukke dagelijkse bezigheden zijn rust vind in het reizen met de NS business card.

share on