Oorlog in Nederland

ACHTERGROND.
Met deze headliner wonnen wij, Chris Römer en Jelmer Lavèn, de ‘prestigieuze’  YIM Cannes Lions award met ons creatief plan voor War Child.

Yim organiseerde het YIM Cannes Lions event, waarbij jonge mediatalenten in één werkdag samen een case moeten uitwerken. Wij wonnen de eerste prijs en mochten naar het Cannes International Festival of Creativity waarbij we namens Nederland deelnamen aan de Young Media Lions Competition in Cannes.

Uitdaging
Creëer awareness voor de ‘Safe School’ projecten van War Child en zorg ervoor dat 5% van alle Nederlandse ouders de online petitie ondertekend zodat War Child meer kinderen kan helpen in oorlogsgebieden.

Main insight:
Mensen komen pas  in beweging als ze zich in de belevingswereld van een ander kunnen verplaatsen.

Big idea:
Oorlog in Nederland

Rationale:
De oorlog letterlijk naar Nederland brengen. We creëren een schokeffect door een Nederlands schoolplein om te bouwen naar een warzone school. We plaatsen kogelhulzen met een verborgen boodschap op het schoolplein om zo een schokeffect en publiciteit te genereren. Dit werd gevolgd door een educatief programma op scholen waarbij de klas doormiddel van 3D video beaming en sound effects omgebouwd werd naar een warzone schoolklas.

Hiermee willen we ouders en kinderen confronteren met de heftige en onveilige situatie waar kinderen in oorlogsgebieden elke dag mee moeten dealen.

In de media:
Adformatie

share on