Wicky Water

BRIEFING.

Wicky lanceert Wicky Water. Wicky Water moet het imago van Wicky verbeteren en definitief de perceptie veranderen dat Wicky een pakje suiker is. De campagne moet bijdragen aan awareness en consideration.

Barriere:

Alle pakjes drinken staan onder druk van de kraanwater lobby. Het voedingscentrum raadt ouders aan hun kinderen alleen nog kraanwater mee te geven naar school. De lobby wordt ondersteund door allerlei acties op en rond de school.

STRATEGIE.

De maatschappelijke discussie beweegt zich tegen de frisdranken en chocomel van deze wereld. Water wordt de nieuwe standaard.
We gaan niet tegen de stroom in zwemmen. We maken maximaal gebruik van de stroom, sterker nog, we gaan er een stukje voor zwemmen.

Inzicht:

Het potentieel van water met een smaakje is bewezen. Vorig jaar kwam SPA met haar meest succesvolle introductie ooit. Het marktaandeel groeide boven elke verwachting, zonder kannibalisatie op SPA blauw en rood. Mensen zijn naast gewoon water, water met een smaakje gaan drinken.

Meest gehoorde argument: Water is saai, maar dit is met een vleugje smaak!

Rationale:

Water drinken is goed voor je. Maar we eten en drinken niet alleen dingen omdat ze goed voor ons zijn, we willen het ook lekker vinden, het moet wel leuk blijven. Wicky introduceert een oplossing voor die discussie aan tafel. De oplossing voor ouders om hun kinderen water te laten drinken, en toch tevreden en blij te houden.

Big idea: Wicky Water, Lekker water

Wicky Water is lekker water. Perfect voor kinderen die water zat zijn. Wicky brengt water waar kinderen wel vrolijk van worden. We laten kinderen zien die vol plezier bezig zijn met waterpret. De waterpret eindigt altijd met een beeld dat de kinderen het water opdrinken, want Wicky water is lekker water!

share on