NS – Retour
Achtergrond:
Zowel NS Zakelijk, NS International als NS Reizigers bouwt met haar content een bereik op. Het is enorm zonde dit bereik niet de ‘delen’ met elkaar. Immers, consumenten consumeren content ‘organisch’. NS wilt met haar content inspiratie bieden voor uitstapjes of weekendjes weg.
De opdracht:
Ontwikkel een overall content strategie voor alle segmenten van NS en zorg dat niet-frequente treinreizigers geïnspireerd worden om er vaker op uit te gaan en hierbij de trein te overwegen.
Kern inzicht:
Reizen met de trein biedt een moment van rust, van bezinning.
Big idea: Retour
Een reis wordt geïnspireerd door de bestemming. De uitdaging is hierbij om de bestemming en de reis onlosmakelijk met elkaar te verbinden. Dit doen we door op de terugweg (retour) van de reis in de trein de ervaringen van reizigers te ontsluiten. Emotie en beleving van de reiziger staan hier centraal. Het fijne gevoel van de stad en ook zeker de rol van de trein zijn herkenbaar, maar de focus ligt altijd op de reiziger.
Rode draad:
De basis van de films is het retour format met daarin de wijze van portretteren. Muziek speelt een verbindende rol in de films om zo herkenbaarheid te creëren en vormt de basis van de films. Door dezelfde muziek te gebruiken komt er verbinding tussen de segmenten en daarmee herkenning. De cadans van de trein komt hier duidelijk in terug.
NS Zakelijk:
NS International:
NS Reizigers: