Hero Baby – Het belangrijkste ingrediënt
Uitdaging:
Het marktaandeel van Hero Baby staat onder druk. Nutrilon is verreweg de marktleider, maar Kruidvat groeit ook snel. Hoe kan Hero Baby marktaandeel winnen?
Strategie:
Hero Baby kan Nutrilon nooit verslaan als het gaat om autoriteit en kan Kruidvat nooit verslaan als het gaat om prijs. Dit betekent dat Hero Baby vertrouwen moet opbouwen op empathie. Om het vertrouwen van de doelgroep te winnen, moeten we laten zien en bewijzen dat we ze begrijpen. We kozen ervoor om ons primair op de ouders te richten in plaats van op de baby en zo onderscheidend te zijn ten opzichte van de categorie.
Inzicht:
De zorg, aandacht en de liefde van ouders is essentieel voor zijn of haar ontwikkeling.
Big idea:
Het belangrijkste ingrediënt dat ben jij
Rationale:
Vader of moeder worden. Het is de grootste gebeurtenis in je leven. In een klap en eigenlijk voor het eerst in je leven is er iets belangrijkers op de wereld dan jij: je kind. En dat is fantastisch, bijzonder maar ook fragiel en doodeng.
Hero Baby realiseert zich dat we met onze voeding nooit het allerbelangrijkste kunnen bieden. In een wereld vol opvoed boeken en goedbedoelde adviezen krijgen ouders nu vooral het advies om op hun eigen gevoel af te gaan. Dat het moederschap geen competitie is. Zij zelf weten wat het beste is. In de campagne geeft het merk nieuwe ouders het zelfvertrouwen, stellen ze gerust en spreken ze ouders aan op dat oergevoel, die extreme liefde voor hun nieuwe (ongeboren) kindje.
Brandfilm: