Lucky Day – Om 19:00 uur weet je ‘t
Achtergrond:
Lucky Day is een spannend dagelijks spel van de Nederlandse loterij. Bij Lucky Day bepaal je zelf je winkans én geldprijs. Jij hebt de touwtjes zelf in handen. Jouw geldprijs kan daarmee oplopen tot wel €13.500.000. Elke dag om 19:00 uur worden de winnaars bekend gemaakt.
Uitdaging:
Naamsbekendheid en een positionering als loterij waar je zelf in de regisseursstoel zit, is de primaire uitdaging voor de campagne. Voor de emotionele kant van Lucky Day willen we spanning creëren.
De opdracht:
De geholpen en spontane bekendheid van Lucky Day is erg laag. Creëer een campagne die zo goed mogelijk aansluit op de doelgroep en bouw deze campagne uit op merk en performance.
Big idea: Om 19:00 uur weet je ‘t
Spanning bouwt altijd op naar een climax. Zonder apotheose, geen spanning. Met Lucky Day hebben we een tastbare climax; de dagelijkse trekkingsuitslag om 19:00 uur.
We maken van Lucky Day de spannendste loterij van Nederland door dit dagelijkse moment te claimen met één krachtige zin; om 19:00 weet je ‘t. Een nieuw en onderscheidend CEP waarmee we een vaste plek krijgen in het dagelijkse ritme van (potentiële) Lucky Day spelers.
Campagne:
Om de boodschap te laden en het dagelijkse karakter te benadrukken halen we de alledaagse dromen van de doelgroep naar boven. Niet perse de grote clichés zoals een gouden Bentley of een jacht, maar denk aan die oldtimer die je altijd al wilde of je eigen vakantiehuisje aan zee.”
De campagne werd geladen via social, online video, display en radio. Als nieuwe lead agency van Lucky Day creëerden we ook een nieuwe huisstijl en redesign van de website.
Commercial:
Radio:
Oldtimer:
Strandhuis:
Flatscreen:
Social:
Banners: