Hema – Customisers

Uitdaging:
Hoe gaan wij als HEMA gedurende de zomer en start school ons schoolassortiment op effectieve wijze aan de man brengen?

Doelstellingen:
– HEMA positioneren als mentaal marktleider voor schoolassortiment
– Scholieren naar de winkels en online trekken en aanzetten tot koop.

Inzicht:
Scholieren zijn zichzelf nog aan het uitvinden en willen daarom hun schoolspullen het liefst customizen om een eigen identiteit te creëren.

Concept: HEMA Customisers
Van jongeren wordt gezegd dat ze alleen maar op hun mobiel zitten. Toch is het ons gelukt de winkel relevant te maken. We faciliteerde zowel online als offline een omgeving waarin jongeren elkaar kunnen inspireren om hun schoolspullen eigen te maken. Tijdens DIY-workshops in 11 flagshipstores leerden onze creatives scholieren hun HEMA schoolspullen te customizen. Via #HEMAschool en www.hema.nl/schoolactie konden scholieren de resultaten delen en kans maken op mooie prijzen.

Daarnaast hebben we intensief samengewerkt met vier YouTubers (Furtjuh, D is for Dazzle, Niek Roozen en Beautynezz). Zij zijn samen goed voor meer dan één miljoen abonnees en delen tijdens de campagne verschillende video’s over hun eigen schoolervaringen, DIY-ideeën en hun favoriete HEMA schoolspullen. In drie flagshipstores (Rotterdam, Den Haag en Zwolle) vonden er ook een meet & greet met de YouTubers plaats, voor jongeren uit de regio een once in a lifetime opportunity.

Sfeerimpressie:

Website: