Henkel – Ask Team Clean

Opdracht:
De Laundry & Homecare divisie van Henkel wilde een directe, langdurige relatie opbouwen met al haar klanten over de hele wereld. Hoe doe je dat als je producten via retailers worden verkocht?

Inzicht:
Sinds de pandemie is het schoonmaakgedrag veranderd. Elke dag zijn er miljoenen mensen op zoek naar antwoorden over hoe ze hun huishouden makkelijk en goed kunnen onderhouden. Ze hebben hulp nodig.

Big Idea:
Maak kennis met Team Clean. Vriendelijk, benaderbaar en hardwerkend. Ze hebben oplossingen voor al jouw schoonmaak vragen.

Ask Team Clean:
Ask Team Clean is een eCRM-platform vol content en digitale services gericht op het huishouden. Van video content die je vertelt hoe je die wijnvlek uit je witte kleed krijgt, tot een handige tool die je helpt om je waslabels te ontcijferen.

Het platform biedt Henkel de mogelijkheid om klanten aan zich te binden. Het platform in Duitsland, daar te zien als Frag Team Clean, verbond inmiddels honderdduizenden mensen aan zich. Ondertussen heeft het platform ook vorm gekregen op TikTok, Instagram en YouTube, waarin how-to content werd vertaald in authentieke en vermakelijke video’s.

Instagram:
Instagram is de plek waar ze inspiratie en motivatie kunnen opdoen om van hun huis een schoon en gelukkig huis te maken.



TikTok & Youtube Shorts:
TikTok-gebruikers willen dat het echt, authentiek en vermakelijk is. Daarom hebben we de geanimeerde Ask-team karakters tot leven gebracht. Echte mensen die niet alleen absolute experts zijn in huishoudelijke taken, maar ook bekend staan ​​om het verspreiden van plezier terwijl ze dit doen.