Laphroaig – Taste Trailblazers
Opdracht:
Ontwikkel een awareness campagne ter ondersteuning van het Laphroaig Taste Trailblazer event in Amsterdam.
Inzicht:
Single Malts kunnen erg verwarrend zijn: er zijn zoveel categorieën, regio’s en namen, allemaal met verschillende smaakprofielen. Consumenten kennen Laphroaig niet en begrijpen niet hoe wij anders zijn
Strategie:
We verbinden consumenten door verhalen te vertellen over de ambacht, passie en doorzettingsvermogen die komt kijken bij het produceren van Laphroaig.
Campagne:
We gingen op zoek naar een culinaire pionier; zij die grenzen verleggen op het gebied van smaak. We organiseerde de Taste Trailblazers experience. Een unieke samenwerking tussen Laphroaig en The Unbound Hotel Amsterdam. Deze unieke plek staat bekend om zijn outdoor experience in Amsterdam. Tel daarbij op een hoogwaardige keuken onder leiding van chef Nicolas Derrstroff, een pionier in het bereiden van groente en fruit op een experimentele wijze. Gasten zijn onderdeel van het concept. Ze zien, proeven en verzamelen ingrediënten uit de moestuin.
De smaken van Laphroaig komen terug in een unieke whisky en foodpairing. In onderstaande film vertelt Nicolas hoe de drie karakteristieke eigenschappen van Laphroaig – turf, vuur en zout terugkomen in het menu.