Autodrop – Dropdolheid
Achtergrond:
Prettig gestoord, grappig, onweerstaanbaar en een beetje brutaal. Met snoep in de vorm van autootjes heeft Autodrop de leukste dropjes en snoepjes van Nederland.
De opdracht:
Ontwikkel een centrale boodschap voor Autodrop en breng dit op een disruptieve manier tot leven.
Doelstellingen:
• Merkbekendheid Autodrop significant laten stijgen
• Kernwaarde Fun significant laten stijgen
• Doelgroep activeren (engagement)
Inzicht:
Autodrop is zo absurd lekker. Je kunt er gewoon niet vanaf blijven
Big idea: Dropdolheid
Compleet in de ban zijn van een snoepje? Het kan bij Autodrop. We bedachten een nieuwe staat van bewustzijn: Dropdolheid; een onverzadigbare lust naar Autodrop.
Campagne:
De campagne neemt je mee in een absurdistische wereld vol met humor. Met korte 10 seconden commercial creëerde we impact in het drukke reclame landschap en trokken we de aandacht.
In de commercials zien we dat ons hoofdpersonages na het eten van Autodrop een onverzadigbare Autodrop-lust hebben ontwikkeld, dat alles wat ook maar enigszins te maken heeft met auto’s veranderd in Autodrop. De campagne werd via TV, radio, social en op de winkelvloer uitgerold.
Radiospot
TVC – Parkeergarage
TVC – Stoplicht
Winkelvloer
