HAK – Hakvertising
De opdracht:
Nederland bungelt met een gemiddelde van 134 gram onderaan de Europese lijstjes van dagelijkse groenteconsumptie. Aan ons de taak om HAK weer relevant te maken binnen de dagelijkse maaltijden met bonen in stazak.
Kerninzicht:
Veel consumenten vinden het een uitdaging om elke dag weer een gezond en origineel gerecht op tafel te zetten.
Strategie:
HAK wilt Nederland helpen met gemakkelijke en gevarieerde recepten, maar het internet staat al vol met foodporn. Onze uitdaging ligt niet in nieuwe recepten maar in het waardevol en uniek maken van bestaande recept inspiratie voor HAK.
Big idea: Hakvertising
We toveren élk gerecht op het internet om naar een HAK gerecht door op een slimme manier te hijacken. Met meer dan 150 gepersonaliseerde prerolls hijacken we bestaande recepten en relevante thema’s. De zoekopdrachten vormde de basis voor de content maar ook factoren als tijd, frequentie, of temperatuur werden meegenomen en maakten de boodschap hyper relevant.
Youtube:
Zoeken naar een receptvideo na 21:00:
“Zo laat nog koken? Opschieten, de supermarkt gaat zo dicht. Pak gauw die Mexicaanse groenteschotel van HAK, voor een snelle en heerlijke burrito. Go go go!”
Zoekopdracht: salade recept:
“Geef je salade wat sombrero met de Mexicaanse saladeverrijker. Cherrytomaatjes en avocado erbij, en je bent helemaal Mexic-aan”
Zoekopdracht: fail video:
“Deze gasten bakken er niks van. Maar jij gelukkig wel!” Zeker met deze kidneybonenschotel. Je maakt er de beste burrito’s mee. Heerlijk met wat zure room en een bosuitje”
Spotify:
Muziek weerspiegelt hoe mensen zich voelen. De doelgroep streamt Spotify om te kalmeren, te focussen,
te sporten, te feesten en alles daartussenin. Op basis van waar de gebruiker naar luistert en realtime omgevingsfactoren lieten we op Spotify gepersonaliseerde audioadvertenties horen.
Stel, je luistert naar het meeste gestreamde latin nummer ter wereld.
“Despacito?!? Trek in een burrito!” Met deze kidneybonenschotel wordt het echt een fiesta aan tafel. Wat sla, wat zure room, heerlijk.”
Of je luistert naar rap muziek rond etenstijd.
“Jij houdt van (w)rap?. De beste wrap maak je zelf, met deze kidneybonenschotel. De beste burrito voor bij je beats!”